Több mint tízezer diákkal indítja a tanévet a Debreceni Szakképzési Centrum

 

Tizenegy tagintézményben több mint tízezer diáknak, és több mint ezerhatszáz kilencedik évfolyamos tanulónak ismét megszólal a tanítást jelző csengő – tájékoztatott a Debreceni Szakképzési Centrum.

 

A 2019/2020-as tanév főbb feladatai, prioritásai

A DSZC alkotó, építő iskolai környezet kialakítása mellett valódi karrierutat kínál a szakképzés iránt érdeklődő tanulóknak, s kiemelkedő szerepet szán a centrum menedzsmentje a pedagógusok vállalati környezetben történő oktatásának, továbbképzésének.

Iskoláik és tanműhelyeik a tanév során épülnek és fejlődnek. Befejezéséhez közeledik a Beregszászi és a Kereskedelmi energetikai felújítása, nyílászárók cseréje és a szigetelés kiépítése. Elkezdődik az Irinyi és a Péchy felújítás, melyekre mintegy 700 millió forintot nyertek pályázat útján, valamint az ITM támogatását is maguk mögött tudhatják.

Idén a korábbi évekhez képest nagyobb energiákat fordítunk arra, hogy minél több szülőnek, gyereknek bemutassuk a szakképzést és a szakmai karrierutakat. A pályaorientációs programok középpontja a cégek, a tudás hasznosulásának helyei. Kiemelt szerepet szánunk annak, hogy bemutassuk a szakmákat és lehetőséget biztosítunk a kipróbálására. Újabb és újabb interaktív találkozási lehetőséget biztosítunk a szakmák iránt érdeklődőknek – írja közleményében a DSZC.

Kiemelkedő szerepet szánnak arra is, hogy a centrumos diákokat támogassák a szakmai karrierutak felfedezésében, bemutassák a cégek nyújtotta lehetőségeket diákjaik számára.

A pedagógusok 20-25 százalékát szeretnék támogatni abban, hogy vállalati környezetben tanulmányozzák a modern technológiát és vállalati kultúrát.

Büszkék rá, hogy a pályázatokban élen járnak. Különösen nagy értéket jelent a nemzetközi pályázatok gyarapodása.

 

A tanévet két nagy sikeres pályázati programmal indítják.

 

A Határtalanul Pályázat keretén belül 45 millió forintot nyertek a DSZC tagintézményei, és ez mintegy 500 tanulónak ad lehetőséget nemzetközi, magyar-magyar találkozásokra, kulturális és érzelmi fejlődésre.Az ERAMUS programokon belül is sorra nyernek forrásokat és lehetőségeket. Mintegy 45 millió forintban nemezközi jó gyakorlatok tanulmányozására és megosztására lesz lehetőség egy most induló projekten belül. A tanárok és az intézmények fejlődésére ad határtalan lehetőséget a program megvalósulása.

A 2019/2020-as tanévben kiemelkedő szerepet szánnak a tanulói méréseknek és a mérési eredményekre alapozott fejlesztéseknek. Kiemelkedő figyelmet fordítanak a tehetséges tanulók támogatására és a fejlesztésre szoruló tanulók felzárkóztatására.

További jó eredményeket akarnak elérni abban, hogy a végzettség nélkül iskolapadot elhagyó tanulók számát a minimálisra csökkentsék. Országos viszonylatban a centrum intézményei jó eredményeket tudhatnak maguk mögött, de a cél, hogy ez alig mérhető létszámot jelentsen.

A legnagyobb szakmai kihívás, hogy a nyelvvizsgával rendelkező tanulók számát tovább gyarapítsák, erősítsék. Sok tehetséges tanítványukat szeretnénk azzal erősíteni, hogy nyelvvizsgával a kezükben beléphessenek a felsőoktatásba.
A szakmai képzés magas színvonalát igazolja, hogy két tanítványuk is részt vett a szakmák világbajnokságán. Az autószerelő tanuló nagyszerűen versenyzett, az informatikus versenyző pedig kiválósági érmet szerzett.

Forrás: HAON.HU

Kérdésed van? Keress minket bizalommal!     felveszem a kapcsolatot